dr hab. Sylwia Jaskulska

Pracuję na stanowisku profesora w Pracowni Pedagogiki Szkolnej na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Moją pasją jest prawo oświatowe, szczególnie w zakresie oceniania szkolnego. Jestem współautorką „Statutu nieumarłego. Wzoru statutu szkoły z komentarzem” oraz książki „Ocenianie zachowania. Jak robić to lepiej? Trzy modele oceniania zachowania z komentarzem” i kilkudziesięciu innych tekstów. Jako pedagog specjalny z pierwszego wykształcenia mam też doświadczenie w metodyce pracy z grupami zróżnicowanymi. Od lat interesuję się również dramą edukacyjną i jej zastosowaniem w nauczaniu i wychowaniu. Jestem zastępczynią redaktor naczelnej „Rocznika Pedagogicznego”, Honorowa Ambasadorką oddolnej ogólnopolskiej inicjatywy edukacyjnej Rok Relacji w Edukacji, członkinią Rady Programowej Ośrodka Koordynacyjno-Programowego Kształcenia Nauczycieli UAM w Poznaniu

Sylwia Jaskulska

Moje ostatnie wpisy na blogu

Moje szkolenia

Emocje w pracy

Szkolenia dla firm

Emocje w pracy

Kilkanaście praktycznych technik pracy z emocjami w pracy

Dowiedz się więcej
Dobrostan zawodowy i dobry wypoczynek. Szkolenie wspierające dla nauczycielek i nauczycieli

Szkolenia dla szkół

Dobrostan zawodowy i dobry wypoczynek. Szkolenie wspierające dla nauczycielek i nauczycieli

Poznaj techniki budowania dobrostanu zawodowego i podnoszenia jakości wypoczynku. Zadbaj o siebie!

Dowiedz się więcej
Metoda dramy edukacyjnej na lekcjach wychowawczych i przedmiotowych w klasach zróżnicowanych

Szkolenia dla szkół

Metoda dramy edukacyjnej na lekcjach wychowawczych i przedmiotowych w klasach zróżnicowanych

Drama edukacyjna to znakomita metoda pracy z dziećmi i młodzieżą, którą warto poznać i zastosować w szkołach, szczególnie w grupach zróżnicowanych

Dowiedz się więcej
Program tutoringu rówieśniczego wspierającego dobrostan uczniów, rozwijającego empatię i wrażliwość, szczególnie w grupach zróżnicowanych

Szkolenia dla szkół

Program tutoringu rówieśniczego wspierającego dobrostan uczniów, rozwijającego empatię i wrażliwość, szczególnie w grupach zróżnicowanych

Tutoring rówieśniczy to znakomita metoda pracy z dziećmi i młodzieżą, którą warto poznać i zastosować w szkołach, szczególnie w grupach zróżnicowanych

Dowiedz się więcej
Drama edukacyjna jako metoda pracy nauczyciela

Szkolenia dla szkół

Drama edukacyjna jako metoda pracy nauczyciela

Drama edukacyjna to znakomita metoda pracy z dziećmi i młodzieżą, często mylona z teatrem czy różnymi formami arteterapii. Tymczasem techniki dramowe mogą być wykorzystywane podczas lekcji przedmiotowych i wychowawczych jako ich urozmaicenie i wsparcie nauczyciela w pracy

Dowiedz się więcej
"Mój starszy kolega. Moja starsza koleżanka". Program tutoringu rówieśniczego dla uczniów klas IV i VII szkoły podstawowej

Szkolenia dla szkół

Ocenianie kształtujące - od teorii do praktyki

Szkolenia dla szkół

Ocenianie kształtujące - od teorii do praktyki

Czym jest ocenianie kształtujące i w jakim stopniu wiedza o nim i konkretne praktyki mogą być przydatne w Państwa szkole?

Dowiedz się więcej
Emocje w pracy nauczyciela

Szkolenia dla szkół

Emocje w pracy nauczyciela

Zawód nauczyciela wymaga pracy z emocjami. Daj się w tej pracy wesprzeć i buduj swój dobrostan stosując poznane podczas szkolenia techniki

Dowiedz się więcej
Dobrostan zawodowy i wypoczynek wysokiej jakości

Szkolenia dla firm

Dobrostan zawodowy i wypoczynek wysokiej jakości

Poznaj techniki budowania dobrostanu zawodowego i podnoszenia jakości wypoczynku. Zadbaj o siebie!

Dowiedz się więcej
Ocenianie wewnątrzszkolne w świetle prawa oświatowego

Szkolenia dla szkół

Ocenianie wewnątrzszkolne w świetle prawa oświatowego

Dobre rozumienie i interpretowanie prawa oświatowego dotyczącego oceniania pozwalają udoskonalić pracę szkoły w wielu obszarach: od wprowadzenia właściwych zapisów do statutu szkoły do codziennych praktyk oceniania i ustalania ocen

Dowiedz się więcej
Ocenianie wewnątrzszkolne jako praktyki wspierające proces uczenia się i nauczania

Szkolenia dla szkół

Ocenianie wewnątrzszkolne jako praktyki wspierające proces uczenia się i nauczania

„Pokaż mi, jak oceniasz, a powiem Ci, jakie masz przekonania o nauczaniu i uczeniu się”. Szkolenie ma na celu pokazanie relacji między różnymi modelami oceniania wewnątrzszkolnego, a tym jak uczymy i wychowujemy

Dowiedz się więcej
Jak zmienić sposób oceniania zachowania w naszej szkole?

Szkolenia dla szkół

Jak zmienić sposób oceniania zachowania w naszej szkole?

Czy można i warto coś zmienić w sposobie ocenianie zachowania w Twojej szkole? Porozmawiajmy o wielkich zmianach lub drobnych korektach. Poszukajmy razem najlepszych rozwiązań

Dowiedz się więcej
Wymagania edukacyjne i kryteria oceniania zachowania

Szkolenia dla szkół

Wymagania edukacyjne i kryteria oceniania zachowania

Jak formułować wymagania edukacyjne? Jak je dostosowywać? Dlaczego kryteria oceniania zachowania są kluczowe w procesie ustalania oceny zachowania?

Dowiedz się więcej