Jak zmienić sposób oceniania zachowania w naszej szkole?
Czy można i warto coś zmienić w sposobie ocenianie zachowania w Twojej szkole? Porozmawiajmy o wielkich zmianach lub drobnych korektach. Poszukajmy razem najlepszych rozwiązań
Szkolenia dla szkół → Jak zmienić sposób oceniania zachowania w naszej szkole?
Szkolenie jest dedykowane Radom Pedagogicznym, które są zainteresowane zmianą sposobu oceniania zachowania w szkole, albo są na etapie rozpoznawania tematu i chciałyby o nim porozmawiać.
Tematyka szkolenia
- tradycyjne sposoby oceniania zachowania – jakie są ich źródła i wady?
- prawo oświatowe regulujące ocenianie zachowania – jak można zrobić z niego dobry użytek?
- sprzyjające rozwojowi uczniów i uczennic oraz dobremu klimatowi szkoły sposoby oceniania zachowania
- odpowiedzi na pytania: Kiedy i dlaczego zmiana jest potrzebna? Jakie są przeszkody na drodze do zmiany? Jak zacząć? Co zmienić? Kiedy lepiej zadziała metoda wprowadzania zmian małymi krokami, a kiedy lepsza jest duża zmiana? Jak rozmawiać o zmianie z rodzicami? Co zyskuje szkoła zmieniająca sposób oceniania zachowania?
Przebieg szkolenia
- prezentacja
- rozmowa na temat potrzeb konkretnej szkoły i możliwych rozwiązań
Informacje
Czas: 1.5 - 2 godziny
Forma: online lub stacjonarna
Szkolenie może mieć swoją kontynuację: konsultacje na etapie powstawania nowego sposobu oceniania zachowania i na etapie jego wprowadzania w szkole.
Kontakt
Szkolenie prowadzi
dr hab. Sylwia Jaskulska
Pracuję na stanowisku profesora w Pracowni Pedagogiki Szkolnej na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Moją pasją jest prawo oświatowe, szczególnie w zakresie oceniania szkolnego. Jestem współautorką „Statutu nieumarłego. Wzoru statutu szkoły z komentarzem” oraz książki „Ocenianie zachowania. Jak robić to lepiej? Trzy modele oceniania zachowania z komentarzem” i kilkudziesięciu innych tekstów. Jako pedagog specjalny z pierwszego wykształcenia mam też doświadczenie w metodyce pracy z grupami zróżnicowanymi. Od lat interesuję się również dramą edukacyjną i jej zastosowaniem w nauczaniu i wychowaniu. Jestem zastępczynią redaktor naczelnej „Rocznika Pedagogicznego”, Honorowa Ambasadorką oddolnej ogólnopolskiej inicjatywy edukacyjnej Rok Relacji w Edukacji, członkinią Rady Programowej Ośrodka Koordynacyjno-Programowego Kształcenia Nauczycieli UAM w Poznaniu
Zapisz się na newsletter
Zapisz się na newsletter już dziś, aby nie przeoczyć ciekawych informacji i ofert pojawiających się na stronie