"Mój starszy kolega. Moja starsza koleżanka". Program tutoringu rówieśniczego dla uczniów klas IV i VII szkoły podstawowej

Wykorzystaj potencjał tutoringu rówieśniczego w pracy wychowawczej w Twojej szkole

"Mój starszy kolega. Moja starsza koleżanka". Program tutoringu rówieśniczego dla uczniów klas IV i VII szkoły podstawowej

Szkolenia dla szkół"Mój starszy kolega. Moja starsza koleżanka". Program tutoringu rówieśniczego dla uczniów klas IV i VII szkoły podstawowej

Szkolenie jest dedykowane Radom Pedagogicznym, które są zainteresowane możliwością wykorzystania elementów tutoringu rówieśniczego w pracy wychowawczej lub wprowadzeniem w szkole programu "Mój starszy kolega. Moja starsza koleżanka". Najważniejszym celem programu jest praca wychowawcza – szczególnie motywowanie, integrowanie, wzmacnianie – z klasami siódmymi, zatem głównym adresatem są szkoły, które doświadczają trudności w pracy z młodszym nastolatkiem.

Szkolenie wpisuje się w kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/25:

(3) Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym.

Tematyka szkolenia

Podczas szkolenia poznasz kompletny, autorski program "Mój starszy kolega. Moja starsza koleżanka", który może zostać wprowadzony w szkole jak innowacja pedagogiczna lub być inspiracją codziennych działań wychowawczych. Celem programu jest wzmocnienie czwarto- i siódmoklasistów w ważnych momentach ich szkolnej drogi: w okresie przejścia z etapu wczesnoszkolnego do klasy czwartej oraz w siódmej klasie, która z powodów psychologicznych okazuje się być w wielu szkołach rozpoznawana jako trudna wychowawczo. Tematyka szkolenia obejmuje zagadnienia:

  • dlaczego czwarta klasa? Dlaczego siódma klasa?
  • tutoring rówieśniczy – najważniejsze informacje
  • rytuały przejścia – jak wykorzystać wiedzę o nich w pracy wychowawczej?
  • przykłady programów bazujących na tutoringu rówieśniczym realizowanych na świecie
  • kompletny program "Mój starszy kolega. Moja starsza koleżanka".

Przebieg szkolenia

  • wprowadzenie
  • prezentacja programu "Mój starszy kolega. Moja starsza koleżanka"
  • sesja pytań i odpowiedzi

Informacje

Czas: 2+ godziny

Forma: online lub stacjonarna

Kontakt

Szkolenie prowadzi

dr hab. Sylwia Jaskulska

Pracuję na stanowisku profesora w Pracowni Pedagogiki Szkolnej na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Moją pasją jest prawo oświatowe, szczególnie w zakresie oceniania szkolnego. Jestem współautorką „Statutu nieumarłego. Wzoru statutu szkoły z komentarzem” oraz książki „Ocenianie zachowania. Jak robić to lepiej? Trzy modele oceniania zachowania z komentarzem” i kilkudziesięciu innych tekstów. Jako pedagog specjalny z pierwszego wykształcenia mam też doświadczenie w metodyce pracy z grupami zróżnicowanymi. Od lat interesuję się również dramą edukacyjną i jej zastosowaniem w nauczaniu i wychowaniu. Jestem zastępczynią redaktor naczelnej „Rocznika Pedagogicznego”, Honorowa Ambasadorką oddolnej ogólnopolskiej inicjatywy edukacyjnej Rok Relacji w Edukacji, członkinią Rady Programowej Ośrodka Koordynacyjno-Programowego Kształcenia Nauczycieli UAM w Poznaniu

dr hab. Sylwia Jaskulska

Zapisz się na newsletter

Zapisz się na newsletter już dziś, aby nie przeoczyć ciekawych informacji i ofert pojawiających się na stronie