Różnorodność kulturowa w klasie szkolnej – bariera czy potencjał? O rozumieniu różnicy
W jaki sposób wykorzystać potencjał różnic kulturowych w klasie i wspierać rozwój dialogu międzykulturowego? Jakie znaczenie ma samoświadomość różnic kulturowych w kontekście uprzedzeń i stereotypów? W jaki sposób im zapobiegać? Porozmawiajmy i spróbujmy zrozumieć współczesne źródła różnic kulturowych i w jaki sposób wykorzystać ich potencjał. Poszukajmy wspólnie rozwiązań
Szkolenia dla szkół → Różnorodność kulturowa w klasie szkolnej – bariera czy potencjał? O rozumieniu różnicy
Szkolenie jest dedykowane Radom Pedagogicznym, które są zainteresowane zrozumieniem różnic kulturowych, problemów społeczeństw wielokulturowych oraz wprowadzaniem rozwiązań w celu budowania dialogu międzykulturowego.
Spotkanie może być doskonałym uzupełnieniem szkolenia Praca z uczniem z tłem migracyjnym – jak wykorzystać potencjał różnorodności kulturowej?
Szkolenie wpisuje się w kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/25:
(7) Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.
Tematyka
- Różnice kulturowe – różne spojrzenia, różne perspektywy
- Stereotypy i uprzedzenia – skąd się biorą? Czy i jak można je przezwyciężyć?
- Społeczeństwo wielokulturowe a edukacja
- Dobre praktyki wykorzystania różnorodności kulturowej w szkole i w klasie
- Odpowiedzi na pytania: Jak rozumiemy różnice kulturowe i jakie są ich uwarunkowania? Skąd biorą się stereotypy i uprzedzenia i jak je przezwyciężyć? Jak rozwijać i rozumieć różnorodność kulturową w klasie? W jaki sposób budować dialog międzykulturowy? Jaką mamy świadomość różnic kulturowych?
Przebieg
- Wykład połączony z dyskusją; element warsztatowy
- Rozmowa na temat potrzeb konkretnej szkoły i możliwych rozwiązań
Informacje
Czas: 1.5 - 2 godziny
Forma: online lub stacjonarna
Kontakt
Szkolenie prowadzi
dr hab. Daria Hejwosz-Gromkowska
Pracuję na stanowisku profesora w Zakładzie Socjologii Edukacji na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Jestem autorką i współautorką wielu tekstów naukowych i popularno-naukowych dotyczących edukacji obywatelskiej i edukacji wielokulturowej, na przykład książek: Edukacja obywatelska we współczesnej Anglii. Studium socjopedagogiczne; Citizenship education in multicultural societies
Zapisz się na newsletter
Zapisz się na newsletter już dziś, aby nie przeoczyć ciekawych informacji i ofert pojawiających się na stronie