Praca z uczniem z tłem migracyjnym - jak wykorzystać potencjał różnorodności kulturowej?

W jaki sposób wspierać ucznia z tłem migracyjnym w klasie i szkole? Jak wspierać pozostałych uczniów i uczennice? Jak pracować, by pomóc samemu/samej sobie w sprostaniu codziennym wyzwaniom grupy zróżnicowanej? Porozmawiajmy i spróbujmy zrozumieć problemy migracji z perspektywy dziecka, nauczyciela i szkoły jako systemu. Poszukajmy wspólnie rozwiązań

Praca z uczniem z tłem migracyjnym - jak wykorzystać potencjał różnorodności kulturowej?

Szkolenia dla szkółPraca z uczniem z tłem migracyjnym - jak wykorzystać potencjał różnorodności kulturowej?

Szkolenie jest dedykowane Radom Pedagogicznym, które są zainteresowane zrozumieniem problemów współczesnej migracji w kontekście edukacyjnym oraz wsparciem uczniów z tłem imigracyjnym i grup, w których ci uczniowie funkcjonują

Szkolenie wpisuje się w kierunek realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/25:

(7) Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.

Tematyka

  • Świat imigranta – perspektywa dziecka/ucznia, nauczyciela i szkoły
  • Współczesne migracje – przyczyny, skutki i wyzwania
  • Dobre praktyki pracy z uczniem z tłem migracyjnym i wykorzystanie różnorodności kulturowej
  • Odpowiedzi na pytania: Co oznacza być imigrantem? Jak wesprzeć dzieci z tłem imigracyjnym w klasie i w szkole? Jak rozwijać i rozumieć różnorodność kulturową w klasie? W jaki sposób unikać uprzedzeń i stygmatyzacji? W jaki sposób rozwijać empatię i solidarność z migrantami/uchodźcami?

Przebieg

  • Wykład połączony z dyskusją; prezentacja studiów przypadków; element warsztatowy
  • Rozmowa na temat potrzeb konkretnej szkoły i możliwych rozwiązań

Informacje

Czas: 1.5 - 2 godziny

Forma: online lub stacjonarna

Kontakt

Szkolenie prowadzi

dr hab. Daria Hejwosz-Gromkowska

Pracuję na stanowisku profesora w Zakładzie Socjologii Edukacji na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Jestem autorką i współautorką wielu tekstów naukowych i popularno-naukowych dotyczących edukacji obywatelskiej i edukacji wielokulturowej, na przykład książek: Edukacja obywatelska we współczesnej Anglii. Studium socjopedagogiczne; Citizenship education in multicultural societies

dr hab. Daria Hejwosz-Gromkowska

Zapisz się na newsletter

Zapisz się na newsletter już dziś, aby nie przeoczyć ciekawych informacji i ofert pojawiających się na stronie