Publikacje
Jestem autorką i współautorką kilkudziesięciu tekstów naukowych i popularno-naukowych oraz kilku książek o szkole
Artykuły popularno-naukowe
- Odpoczynek, który pozwala dziecku odpocząć
- Przedszkolanka? Nie ma takiego zawodu
- Rytuały i świętowanie a budowanie relacji w szkole
- Mit o ocenie zachowania uczniów i uczennic
- Co się stało z siódmą klasą? Kryzys rozwojowy i duch gimnazjum
- Szatan z siódmej klasy. Gdzie się podziały te słodkie aniołki?
- Wspieranie rozwoju młodszego nastolatka w szkole
- Autorski model oceniania zachowania w klasach 1-3 szkoły podstawowej
- Ocenianie zachowania służące rozwojowi uczniów i uczennic
- Ocenianie zachowania – szkolne praktyki
- Ocenianie zachowania w świetle prawa oświatowego
- Wzorowe z oceniania – dlaczego zmieniamy sposób oceniania zachowania uczniów w naszej szkole
- Czego nauczyliśmy się w czasie zdalnego nauczania? Oto najważniejsza lekcja
- Kształcenie w Polsce w czasie pandemii COVID-9
- Potrzebne jest wsparcie
- Dobrze zorganizowana rodzina w czasach edukacji w domu
- Atypowi i nypowi
- Przedszkola w Czasie Pandemii. Raport z Badań
- Raport Vulcana: Uczniowie o Szkole w Pandemii
- Powrót do szkoły. Praktyczne wskazówki
Książki
- Ocenianie zachowania. Jak robić to lepiej? Trzy modele oceniania zachowania z komentarzem
- Statut nieumarły – wzór statutu szkoły z komentarzem
- Rytuał przejścia. Młodzież szkolna na progu edukacyjnym
- Twierdza. Szkoła w metaforze militarnej. Co w zamian?
- Oblicza kapitału społecznego uniwersytetu. Diagnoza - interpretacje - konteksty
- Kultura mediów, ciało i tożsamość - konteksty socjalizacyjne i edukacyjne
- Kapitał społeczny w szkołach różnego szczebla. Diagnoza i uwarunkowania
- Ocena zachowania w doświadczeniach gimnazjalistów
Artykuły naukowe
- Dobry z zachowania
- Ocenianie zachowania uczniów na stopień. Szkolna obsesja porządku w świetle matematycznej teorii chaosu
- Kreowanie doświadczeń liminalnych w szkole z wykorzystaniem metody dramy edukacyjnej
- Rytualne i nierytualne oblicze "fali" w szkole
- Ta szkoła symbolicznie rozstrzelała się sama... Filmy „Słoń”, „Carrie”, „Nad krawędzią” w dyskusji o problemach współczesnej szkoły i młodzieży podczas zajęć z pedagogiki na specjalnościach nauczycielskich
- Wykluczenie rówieśnicze, w: Wychowawcze i społeczno-kulturowe kompetencje współczesnych nauczycieli. Wybrane konteksty
- Współczesne rytuały przejścia z dzieciństwa do dorosłości: baśń o Śpiącej Królewnie, w: Bajka, baśń, legenda i mit w naukowych opracowaniach
- Rytuał przejścia w telewizyjnych serialach komediowych
- Spotkanie dramowe zamiast szkolnej akademii. Nowe wymiary kreowanie doświadczeń rytualnych w szkole a wspieranie rozwoju adolescentów
- Dobrostan nauczycielek i nauczycieli wychowania przedszkolnego a ich postawy wobec kształcenia na odległość w czasie pandemii COVID-19
- Dobrostan nauczycieli i nauczycielek a ich postawy wobec kształcenia na odległość w czasie pandemii COVID-19
- Postawy nauczycielek i nauczycieli wychowania przedszkolnego wobec kształcenia na odległość w czasie pandemii COVID-19
- Postawy nauczycielek i nauczycieli wobec kształcenia na odległość w czasie pandemii COVID-19
- Kształcenie na odległość a rozwój kompetencji cyfrowych uczniów i ich rodziców w świetle wyników badań – w kierunku nowej szkoły
- Kształcenie na odległość a prawa dziecka – nowe wymiary szkolnej ekskluzji w czasach epidemii COVID-19
- O wyrastaniu z pasji
- Pop-rytualne oblicze uczelni wyższych